عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود استخوان کودکان را چگونه تقویت کنیم؟ مصرف بیسکوییت و کلوچه چه تاثیری بر سلامتی کودکان دارد؟
سرخط خبرها

بازنشستگان تأمین اجتماعی چه مطالباتی از مجلس شورای اسلامی دارند؟

  • کد خبر: ۲۱۳۹۲۸
  • ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۷
  • ۴
بازنشستگان تأمین اجتماعی چه مطالباتی از مجلس شورای اسلامی دارند؟
عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان خراسان رضوی در خصوص مطالبات بازنشستگان تامین اجتماعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی توضیحاتی ارائه کرد.

قربانعلی رمضانی در گفت‌گو با شهرآرانیوز در خصوص مطالبات بازنشستگان، اظهار کرد: در درجه اول انتظار بازنشستگان اصلاح میزان عیدی است، که باید همانند زمان اشتغال پرداخت شود و نباید آن را با پرداختی کارمندان به صورت یکسان در نظر بگیرند که این موضوع قابل قبول نیست.

وی در خصوص حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، افزود: تا سال ۱۳۸۸ میانگین حقوق بازنشستگان ۲۵ درصد بیشتر از حقوق بازنشستگان کشوری بود، اما امروز اینگونه نیست. سال ۸۸، دولت وقت سه هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری تصویب و به حقوقشان اضافه شد، ولی برای بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی ۲ هزار میلیارد تومان تصویب شد که متاسفانه یک هزار و ۱۰۰ میلیون تومان برای باز نشستگان سازمان به صورت ناقص در ردیفی مجزا و از ۱۴ هزار تا ۸۰ هزار تومان برای هر نفر اضافه شد. منظور از ردیف مجزا هم این است که در سال آتی افزایش حقوق شامل آن بخش نشد و هم اکنون در فیش حقوق باز نشستگان مشهود است که تاثیری در حقوق آنان ندارد. یعنی هر سال حقوق بازنشستگان کشوری افزایش دارد، اما برای ما نه! که اعتراضات ما به نمایندگان وقت نیز نتیجه‌ای در بر نداشت.

لزوم افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مطابق تورم و سبد هزینه 

عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان خراسان رضوی ادامه داد: یکی از مطالبات جدی ما اجرای ماده ۹۶ است که تاکنون  بطور کامل اجرا نشده و امید است که در متناسب‌سازی آینده جبران شود. متناسب‌سازی حقوق باید انجام شود تا حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بر اساس تورم و سبد هزینه افزایش یابد.

رمضانی در ادامه گفت: یکی دیگر از مطالبات ما اجرای ماده ۴۱ قانون کار بوده که به عهده شورای عالی کار است، این در حالی است که ۷۰ درصد بارنشستگان ما شامل این ماده می‌شوند که حداقل بگیر هستند. اجرای این ماده تا کنون با اشکالاتی روبه‌رو بوده است چرا که به این دست از بازنشستگان فقط دستمزد پرداخت شده و متعلقات آن پرداخت نشده است، علت آن چیست؟ لذا باید تمام متعلقاتی که شاغلین دریافت می‌کنند برای بازنشستگان حداقل بگیر تامین اجتماعی نیز پرداخت شود.

وی به یک چالش جدی ماده ۴۱ قانون شورای عالی کار، اشاره کرد و گفت: علی‌رغم اینکه تعداد زیادی از بازنشستگان تامین اجتماعی مشمول این ماده هستند، اما با توجه به تصریح قانون نماینده‌ای ندارند، لذا انتظار می‌رود مجلس شورای اسلامی جهت اصلاح این ماده قانونی اقدام کند.

عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان خراسان رضوی در خصوص درمان بازنشستگان تامین اجتماعی، عنوان کرد: در حوزه درمان، قانون الزام تصویب شد که طبق این قانون درمان بازنشستگان تامین اجتماعی باید رایگان باشد و این قانون در کتاب تامین اجتماعی قید شده، اما اجرا نشده است. این قانون مصوب شده، اما در ردیف بودجه سازمان تامین اجتماعی قرار نگرفته که این خیانتی است که در حق سازمان تامین اجتماعی و بازنشستگان شد چرا که اگر این مبلغ در ردیف بودجه سازمان قید میشد برای آن برنامه‌ریزی صورت می‌گرفت، اما وقتی در ردیف بودجه قید نشده، بنابراین برنامه‌ای هم برای آن وجود ندارد. تاکید امروز کارگران و بازنشستگان در این حوزه است.

مطالبات ما بر اساس قانون است 

رمضانی با بیان اینکه مدیرعامل و هیئت مدیره این دوره سازمان تامین اجتماعی فعلی نسبت به درمان دیدگاه مثبتی دارند، گفت: هنگامی که کارگری شروع به کار می‌کند، براساس قراداد اولیه به مدت ۳۰ سال بیمه را پرداخت می‌کند که در هنگام بازنشستگی سازمان درمان را تامین کند لذا باید قانون الزام تعیین تکلیف و اجرا شود، تمام مطالبات ما بر اساس قانون است و خارج قانون تقاضایی نداریم.

وی افزود: اموال سازمان تامین اجتماعی برای ۴۵ میلیون جمعیت بازنشسته و کارگر کشور است که از این سازماه بهره می‌برند و حداقل درخواست آنان تامین معیشت آنان هنگام بازنشستگی است، مطالبه جدی ما از مجلس شورای اسلامی این است که گرفتار مصوبات و عملکرد دولت و مجلس‌های پیشین نشوند.

پرهیز از تصویب قوانین به ضرر بازنشستگان تامین اجتماعی 

عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان خراسان رضوی از نمایندگان خواستار شد که قوانینی که به ضرر سازمان تامین اجتماعی است، و هزینه مالی دارد تصویب نکنند.

رمضانی در ادامه عنوان کرد: بالغ بر ۴۰ درصد بازنشستگان کسانی هستند که کمتر از ۳۰  سال بیمه پرداخت کردند در حالی که باید ۳۰ سال بیمه پرداخت کند، البته منظور از بازنشستگان در کار‌های سخت وزیان آور نیست بودجه سازمان تامین اجتماعی از طریق کارگران اجباری تامین می‌شود، یعنی کارگرانی که در چارچوب قانون کار و تامین اجتماعی مشغول به کار هستند، اما امروز هرجایی که فرد مشغول می‌شود برای بیمه به سمت سازمان تامین اجتماعی هدایت می‌شود.

هزینه و درآمد سازمان تامین اجتماعی به شرایط استاندارد برسد 

وی افزود: باید بررسی کرد که سازمان ۲۰ سال گذشته در چه ردیف بازنشستگی بوده و چه درآمدی داشته است، چند نفر پرداخت کردند و چند نفر استفاده می‌کنند؟ اگر سازمان تامین اجتماعی به همین روال ادامه دهد فاجعه‌ای رخ می‌دهد در این زمان ضربه بزرگی به دولت می‌زند. مسئولین با جلوگیری از این مساله باید اقداماتی را در دستور کار خود قرار دهند که در آمد و هزینه به شرایط استاندارد برسد حداقل اینکه درآمد یک پله جلوتر از هزینه باشد.

لزوم تامین معیشت بازنشستگان

عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان خراسان رضوی در خصوص امید به زندگی بازنشستگان، گفت: امید به زندگی بازنشستگان تامین اجتماعی  ۷۵ سال بود که اکنون افزایش یافته است، اما در هر حال انتظار بازنشستگان این است که به سختی کار آنان هنگامی که شاغل بوده‌اند توجه شده و معیشت آنان تامین شود.

در نهایت قربانعلی رمضانی عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان خراسان رضوی از مردم به ویژه بازنشستگان دعوت کرد که در انتخابات شرکت کرده و به افراد اصلح رای دهند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
بازنشسته باشعور
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
0
0
وقتی مجلس مجلسی فرما یشی است که نمایندگان مردمی که کار بلدومسولیت پذیر صلاحیت شان تائیدنمی شودوبی کفایت ها صلاحیت شان مورد قبول حکام نظام است نه مردم برای مردم گوش شنوائی نیست!؟.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
0
0
هیچی هیچی !افرادسرودست می شکنند تا واردمجلس شوندتا ره صدساله رادرطی 4 سال نمایندگی ازمردم فریب خورده طی کنن
بازنشسته کارگری بعدبخت درمانده
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
0
0
باسلام. آقایان. مسولین مجلس و مسول بودجه و مسولین سازمان تاامین اجتماعی آیا شما واقعان بفکر مظلوم هستید کو کجاست شما چطور تشخیص می دهید

صندوق بازنشسته هایی که برابر حقوق ما بازنشسته های کارگری فقط مزایا دارند مثل فروشگاه و وام ضروری و ....
اما متاسفانه بازنشسته ای کارگری هیچ مزایا و هیچ امتیازی

نداریم وال الله محرم مظلوم واقع شدیم اما مسولین همینطور

بیخیال و نادیده از کنار اینهمه مشکلات بعدبختیهای ما بازنشسته ای کارگری رد می شوند و ما را زیر فشار تبرم و مشکلات اقتصادی لح کردند و واقعان از شرمندگی خانواده و ..‌‌
حاضریم بمیریم و تن به خاری اینگونه زندگی ندهیم چون در عذابیم در فشاریم واقعان این عدالت آن صندوقها دو تا سه مرحله همسان و به بهانه های اضافه می شود ولی متاسفانه بازنشستهای کارگر هیچ بعد بخت بیچاره و قعان این عدالت کجاست ما نه سهام عدالت داریم نه هیچ سهمیه و امتیاز کجایید مسولین بازنشسته ای کارگری و قعان مارا چی شما حساب می کنید بی سواد نادان نفهم واقعان چی ما را حساب می کنید با خداست وسلام علیکم و رحمت الله و برکاته
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
0
0
با این مبلغ عیدی که بهمون دادن‌ صددرصد رای ميدم چون ۴۵ سال که ما نتوانیم فرد کارآمد تعيين کنیم چه سود این همه سياه بازی بسه دیگه
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->